Lumz review

Lumz
Reviews, ervaringen en klachten (1 ) 1.00/5.00


Schrijf hier een nieuwe review

Bekijk op deze pagina alle onafhankelijke reviews, ervaringen en klachten. Deel jouw beoordeling over Lumz met heel Nederland. Zo houd je iedereen op de hoogte van de dienstverlening en welke verwachtingen ze kunnen hebben. Samen en eerlijk een mening geven om goede ervaringen te bevorderen.
Inloggen of Registreren om een review te schrijven.

profile pic

Michel
3 months ago

1.00/5.00

"Belofte maakt schuld"

Belofte maakt schuld!

20-09-22 Bestel ik een draaifauteuil voor 639,00 euro.

23-09-22 Wordt de stoel geleverd. Bij het uitpakken blijkt de poot redelijk beschadigd (zie foto 1 en 2). Ik bel hierover en er wordt mij gevraagd hier foto's van door te sturen wat ik direct doe. Ik stuur de mail op 23-09-22 om 10.16 uur.

24-09-22 De stoel (leuning) begint te kraken. Ik beslis het een paar weken aan te kijken omdat het hout wellicht tijden transport door condens vochtig is geworden.

26-09-22 om 16.16 uur krijg ik antwoord met een voorstel, korting van 50 euro.

26-09-22 om 16.57 uur geef ik antwoord dat ik voor 75 euro akkoord ga en dat zie anders de stoel om mogen komen ruilen.

27-09-22 om 16.57 uur krijg ik antwoord dat ze akkoord gaan met een korting van 75 euro.

06-10-22 om 08.43 uur stuur ik een e-mail dat wij de korting nog steeds niet retour hebben ontvangen. De reactie hierop was dat ze het nog niet geregeld hadden en en dezelfde dag zouden doen (Vergeten dus!).

17-10-22 neem ik telefonisch contact op om te melden dat het kraken van de leuning alleen maar erger wordt ipv minder. Er wordt mij gevraagd hier een filmpje van te maken. Dit doe ik direct.

17-10-22 om 10.16 uur stuur ik een e-mail met het bevraagde filmpje.

18-10-22 om 15.16 uur krijg ik een reactie, er is geen oplossing om het kraken te verhelpen. De stoel kan worden omgeruild, mits ik de 75 euro, welke ik op 27-09-22 als korting heb ontvangen opnieuw betaal. Dit terwijl de stoel ondertussen in prijs is gezakt van 639,00 euro naar 543,00 euro. Ik maak direct de 75 euro over en ga hier niet over zeuren. Toch wil ik nu wel vermelden dat het klantvriendelijker had geweest als je dan zegt, goh wat vervelend dat u zo'n pech heeft, we kunnen de stoel kosteloos om komen ruilen. De stoel is namelijk 96 euro in prijs verlaagd dus u heeft een geluk bij een ongeluk!

19-10-22 Hebben wij nogmaals per e-mail contact waarin mij wordt opgedragen de nieuwe stoel uit te pakken terwijl de bezorger wacht. Ik kan dan de oude stoel in de originele verpakking mee teruggeven.

24-10-22 Ontvangen wij eindelijk de nieuwe stoel, zoals afgesproken heeft de bezorger gewacht om de oude stoel en in de verpakking mee terug te nemen. Toen de bezorger wegging hebben wij de stoel uit de plastic hoes gehaald en wij schrokken ons echt kapot. De stoel is lelijk, beschadigd, zitting loopt niet rond etc.etc.

24-10-22 om 15.13 uur bel ik direct en geef aan dat de stoel verschrikkelijk is. Ik geef ook aan dat de chauffeur nog beneden staat en dat ze wat mij betreft de stoel direct mee mogen nemen. Hier wordt op geen enkele wijze gehoor aan gegeven en er wordt mij wederom gevraagd foto's door te sturen. Ik geef de dame wel aan dat via e-mail het telkens erg lang duurt voordat je een reactie krijgt. Ik geef aan dat ik nu eindelijk (vandaag) het probleem opgelost wil hebben. De dame in kwestie geeft aan dat ze mij niet kan beloven dat ze vandaag of morgen tijd hebben om antwoord te geven, ze zijn namelijk druk en ik ben niet de enige klant. Op zich vind ik die reactie al alles behalve klantvriendelijk.

Je zou als klant verwachten, (die ondertussen voor de derde keer foto's en video's doorstuurt, die ondertussen al ruim een maand een stoel in huis heeft die niet aan de verwachting voldoet en die ook nog eens een keer probleemloos 75 euro heeft bijbetaald, terwijl de stoel ondertussen bijna 100 euro in prijs is gezakt) dat er wat adequater wordt gereageerd, meer zoiets als: "Wanneer u de foto's doorstuurt, gaan we direct voor u aan de slag. Wat vinden wij het vervelend dat het nu wederom niet in orde is". Maakt u zich alstublieft geen zorgen, we komen zeer snel met een oplossing, welke u tevreden stelt."

24-10-22 om 15.50 uur stuur ik de gevraagde e-mail met bijbehorende foto's.

24-10-22 om 16.06 uur neem ik nogmaals de moeite om te bellen en krijg een andere dame aan de telefoon. Ik geef aan dat ik nu lang genoeg bezig ben met wachten, bellen en mailen. De dame welke ik eerder heb gesproken had naar mijn mening geheel verkeerd gereageerd. vandaar dat ik nu het heft in handen neem. Ik geef duidelijk aan dat we op 2 manieren de zaak kunnen oplossen.

1. Ik kan een mooie beoordeling (met foto's plaatsen) en wachten totdat het probleem wordt opgelost.
2. We kunnen het ook netjes proberen op te lossen, zonder beoordeling.

De keus ligt wat mij betreft voor 100% bij Lumz. Als zij geen tijd hebben om een klant, die al ruim een maand bezig is vandaag te antwoorden dan kies ik voor optie 1. Vandaar mijn titel belofte maakt schuld!

Tijdens het telefoongesprek van 24-10-22 om 16.06 uur heb ik nog een mailtje ontvangen waarin mij aangegeven wordt dat de stoel tegen een betaling van 20 euro opgehaald kan worden, mits deze in de originele, onbeschadigde verpakking zit. Dit is dus feitelijk onmogelijk als je 1,5 uur geleden een bezorger de originele verpakking mee laat nemen, daarnaast lijkt mij 20 euro ook totaal niet regel gezien het feit dat Lumz een beschadigd en lelijk product levert, wat mij niet verwijtbaar is.

Het is duidelijk dat klantvriendelijkheid ver te zoeken is Daarnaast houdt Lumz zich ook niet echt aan de juridische regels van retour sturen. De doos waarin de stoel geleverd werd is gewoon een bruine doos, met wat schuimrubber erin. Volgens de wet mag je in een dergelijk geval helemaal niet eisen dat de originele verpakking gebruikt moet worden.


Over Lumz Er is nog geen beschrijving aanwezig. Als je de eigenaar bent van Lumz, kan je dit profiel claimen om hier een korte beschrijving te plaatsen.


Informatie Lumz heeft een website/webshop keurmerk

Veelgestelde vragen

Is Lumz een betrouwbaar bedrijf?

Momenteel zijn er 1 beoordelingen geplaatst over Lumz met een Gemiddelde cijfer van 1.00 van de 5.

Ik heb nu de reviews goed gelezen. Wat kan ik nu doen?

Is jouw indruk goed? Bezoek de website van Lumz hier en plaats je bestelling of serviceaanvraag. Mocht je nog verder willen kijken, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf of webwinkel.